lisareception.blogg.se

8/1 2012 - Service/rollspel

Kategori: Allmänt

Fundera på ditt rollspel idag. Vad ville du förmedla? Och hur skulle du agerat, om det hade varit på riktigt? 
 

Idag gjorde Agnes och jag ett rollspel tillsammans. Agnes fick vara receptionist och jag fick vara gästen. När man väl känner varandra så pass väl som Agnes och jag gör, så kanske det är lite svårt att göra det så på riktigt som möjligt. Men vi gjorde så bra som vi kunde. 
 
Det vi ville förmedla är att det finns två olika sidor som receptionist, både en bra sida och en dålig sida. Och Agnes och jag förmedlade den dåliga sidan av en receptionist. Det var att jag som gäst, fick fel nyckel till mitt rum. Gick ner till receptionen och bytte. Fick nyckeln till det rummet som jag egentligen skulle ha. Fick den rätta nyckeln av receptionisten och gick upp till det rätta rummet. Kommer upp och kliver in i rummet, kollar runt, och går in i badrummet. Där det ligger hår i handfatet, duschen, använda handdukar osv. Det enda jag som gäst kan göra är att gå ner till receptionen och klaga på att det inte är städat. När jag väl är nere i receptionen så möts jag av en väldigt dålig service av receptionisten. Receptionisten ringer till chefen av städningen och frågar varför det inte är städat. När receptionisten väl börjar prata om hur det hade vart i helgen till den andra personen i luren. Det funkar inte. Jag försökte klaga på att det inte håller och som receptionist håller det inte. Det är riktigt dålig service. Jag stod där och försökte bli klar med mina problem och jag kunde ha klagat lite mer och se till att receptionisten skulle ge de jag skulle ha. 
 
Om det hade varit på riktigt så skulle jag bli riktigt förbannad. Jag skulle inte tillåta det överhuvudtaget. När man jobbar inom service så har man gjort ett val. Man ska vara trevlig, glad, positivt och försöka se så pass bra service som det bara går. Klart att man blir förbannad när man inte får den servicen som man ska få. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: